دلایل بوی بد ماشین ظرفشویی

امروزه در اکثر خانه‌ها حداقل از یک ماشین ظرفشویی برای شست و شوی ظروف استفاده می شود و اما استفاده از این دستگاه برای کاربران نیز موضوعاتی به همراه دارد. یکی از مشکلات رایج کاربران ، بودی بد و نامطبوع ماشین ظرفشویی پس از استفاده‌ی مکرر از آن می باشد.
امروز در این نوشته به بررسی دلایل آن و نکات مهم برای رفع این مشکل می پردازیم. با وستاسان همراه باشید.

دلایل بوی بد ماشین ظرفشویی :

این بو که بسیار شبیه به بوی گوشت فاسد است می تواند دلایل متعددی داشته باشد.این دلایل عبارت اند از:

  1. شلنگ خروجی به درستی نصب نشده و عملیات تخلیه به صورت کامل و صحیح انجام نمی شود.
  2. بر اثر فشار زیاد آب پخشکن‌ها ، ذراتی از غذای باقی‌مانده بر روی ظروف ، به دیواره سبد ظرفشویی و یا جای قاشق و چنگال چسبیده و پس از اتمام کار همچنان باقی مانده اند.
  3. داخل فیلتر تخلیه‌ی ظرفشویی تکه هایی از غذا گیر کرده است.
  4. مدت طولانی از ماشین ظرفشویی استفاده نشده و ذرات ریز غذا در یک یا چند محیط مانند بدنه داخلی ظرفشویی ، فیلتر تخلیه ظرفشویی ، پمپ تخلیه و یا شلنگ خروجی باعث بوی بد شده‌اند.

راهکار چیست؟!

در ادامه راه هایی پیشنهاد می شود که تا با انجام و بررسی آنها ، تا حد زیادی می تواند در از بین بردن بوی بد ماشین ظرفشویی شما مؤثر باشد.

۱- بررسی شلنگ خروجی (تخلیه):

با جا به جا کردن ماشین ظرفشویی به طوری که به شلنگ خروجی آن دسترسی داشته باشید ، از نداشتن برآمدگی ، گرفتگی و لهیدگی شلنگ اطمینان حاصل فرمایید. به طوری که عملیات تخلیه به درستی صورت پذیرد و مشکلی بابت برگشت آب به عقب و یا باقی ماندن آب در شلنگ وجود نداشته باشد.

۲- تمیز کردن ماشین ظرفشویی:

برای اطمینان از این که ذرات غذا در ظرفشویی باقی نمانده باشند ، بدنه‌ی داخلی ماشین ظرفشویی را کاملا تمیز کرده و سبد ظرفشویی را از آن خارج کرده و با آب ولرم بشویید. همچنین با دستمال نم دار ، لاستیک (واشر) آب بند دور ماشین ظرفشویی را نیز تمیز کنید.

۳- فیلتر تخلیه ماشین ظرفشویی:

مهم ترین و رایج ترین عامل بوی بد ماشین ظرفشویی ، کثیف شدن و جرم گرفتن فیلتر تخلیه می باشد. بنابراین الزامیست هر چند وقت یکبار (بسته به میزان استفاده از ماشین ظرفشویی) فیلتر تخلیه‌ی آن را خارج کرده و کاملا تمیز کنید.

۴- استفاده از جرم گیر ظرفشویی:

در صورت عدم استفاده از ماشین ظرفشویی برای مدتی طولانی ، لازم است پس از تمیز کردن فیلتر تخلیه ، ظرفشویی یک سیکل بدون ظروف به همراه جرم گیر ظرفشویی کار کرده تا تمام جرم‌ها و چربی‌های احتمالی از بین رفته و تمیز گردد.

برای پیشگیری از این مشکل چه اقداماتی لازم است ؟

  • تمیز کردن فیلتر تخلیه ظرفشویی هر چندوقت یکبار (بسته به میزان استفاده از ماشین ظرفشویی).
  • استفاده از شوینده‌های مرغوب (ترجیحا قرص‌های دارای جرم گیر).
  • استفاده از جرم گیر ماشین ظرفشویی حداکثر هر ۶ ماه یکبار و یا هر ۶۰ بار استفاده از ماشین ظرفشویی الزامیست و منجر به پاکیزگی و پیشگیری از بوی بد ظرفشویی می شود.
  • برای خوشبو شدن ماشین ظرفشویی می توانید از بوگیر ظرفشویی استفاده نمایید.

 

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. با ثبت نظرات و سوالات خود ، ما را در بهبود خدمات رسانی یاری فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موجود شد به من اطلاع بده به محض موجود شدن این کالا ما اولین نفر به شما خبر خواهیم داد لطفا شماره خود را در زیر وارد نمایید.
پیامک به نگران نباشید ما شماره تماس شما را با هیچکس به اشتراک نخواهیم گذاشت.